Lapkričio 14d. Ketvirtadienis

Keliaujant su nepažįstamuoju būtina turėti servetėlę ir žiebtuvėlį

Vasario 28d.
Keliaujant su nepažįstamuoju būtina turėti servetėlę ir žiebtuvėlį

Studentės, susiradusios vežėją socialiniame tinkle, nužudymas ne įbaugino žmones, o kaip tik paskatino važiuoti tokiu būdu ar stabdant pakeleivingus automobilius, nes tai yra mada, o sykiu – ir šių dienų maras. Taip tvirtina projekto „Nebūk naivus kelyje“ vadovas Mindaugas Jonušas.

„Kaip žmonės važiavo, taip ir važiuoja. Visos tos istorijos netgi pasitarnauja priešingai: ne stabdo, bet dar labiau pakursto [naudotis tokiomis paslaugomis – LRT.lt]. Važiuoti tokiu būdu – šiuolaikinė mada ir šių laikų maras. Manau, kad priešnuodis turėtų būti efektingas keliavimas – aš, keleivis, padarau viską, kas mano valioje, kad save apsaugočiau“, – sako M. Jonušas.

Anot jo, yra ne viena prevencinė priemonė, kurios gali imtis keleivis, norintis užsitikrinti savo saugumą. Projekto vadovas perspėja, kad, prireikus pagalbos, bendruoju pagalbos telefonu 112 galima ne tik skambinti, bet ir rašyti SMS žinutę. Be to, išgelbėti gyvybę, nesėkmingai pasirinkus nepažįstamą vežėją, gali tokie paprasti daiktai, kaip popierinė servetėlė ir žiebtuvėlis.

– Kokia pagrindinė projekto idėja?

– Pati pagrindinė projekto idėja – savanoriškai eiti ir skelbti jaunimui, moksleiviams, kad reikia keliauti atsakingai. Ypač tada, kai vežėją pasirenku socialiniame tinkle arba stabdau pakeleivingą mašiną autostradoje, turiu būti budrus.

Jei vežėją susirandu „Facebook“ socialiniame tinkle, pirmiausia turiu pažiūrėti, koks asmuo siūlo [pavėžėti – LRT.lt], kuo išsamiau perduoti visą jo informaciją savo artimiesiems, pasikonsultuoti, paklausti nuomonių kitų, važiavusių su tuo asmeniu.

Prieš sėsdamas į automobilį turiu užsirašyti visus duomenis: automobilio markę, spalvą, modelį, ir visą informaciją nusiųsti saviems bei išsaugoti savo mobiliajame telefone tam, kad, atsitikus bėdai, tai galėčiau perduoti Bendrajam pagalbos centrui.

– Ar studentės nužudymas buvo pagrindinis dalykas, inspiravęs šį projektą?

– Taip. Aš, kaip pilietis, mačiau, kad nei po Dembavos istorijos, nei po Justinos istorijos niekas nieko nedaro. [...] Fakulteto, kuriame mokėsi Justina, dekanas pasakė – pasirūpinau bendrabučiu, fakultetu, kad būtų jauku ir šilta, bet dėl darbų gausos nespėjau užsiimti prevencija, išsaugoti jaunimo, savo studentų. Man norėjosi pradėti nuo prevencijos. Manau, jei nebus keleivių, nebus ir pasiūlos.

– Bet Jūs sakote ne tai, kad nereikėtų naudotis tomis paslaugomis, tačiau, jeigu žmogus jomis naudojasi, tai reikia daryti atsakingai ir budriai, ar ne?

– Taip. Būčiau laimingas, jeigu žmonės nesinaudotų tokiomis paslaugomis, nes tai – šešėlinė ekonomika. Mokesčių inspekcija išaiškino: jei tai daroma [vežami keleiviai– LRT.lt] daugiau nei vieną kartą ir nuolat gaunamas pelnas, bet neturima leidimo ir gauto pelno pajamos nedeklaruojamos, tai – nusikaltimas.

Kaip žmonės važiavo, taip ir važiuoja. Visos tos istorijos netgi pasitarnauja priešingai. Ne stabdo, bet dar labiau pakursto [naudotis tokiomis paslaugomis – LRT.lt]. Važiuoti tokiu būdu – šiuolaikinė mada ir šių laikų maras. Manau, kad priešnuodis turėtų būti efektingas keliavimas – aš, keleivis, padarau viską, kas mano valioje, kad save apsaugočiau.

Trečiadienį ši paskaita buvo skaitoma vienuose vaikų namuose. Kaip tik ketvirtadienį viena mergina planavo važiuoti su vežėju, rastu per socialinį tinklą. Ji priėjo ir pasakė – kaip gerai išvakarėse gauti šią informaciją, nes dabar žinau, ką turiu daryti, kaip galima prisišaukti pagalbą.

Žinoma, geriausia – skambinti pagalbos telefonu 112, bet nuo šiol tuo pačiu numeriu galima siųsti SMS žinutę, pateikti kuo tikslesnę informaciją ir tokiu būdu save apsaugoti. Tai – pagrindinis variklis. Vienas iš variklių – informuoti tam, kad, jei pasiryžtu ir važiuoju, būčiau atsakingas ir budrus.

– Kalbate ir apie tai, ką daryti, kai ištinka kebli situacija, pavyzdžiui, vairuotojas veža ne ten, kur sutarta. Kaip tuomet reikėtų elgtis?

– Yra keli būdai, kuriais pasidalino ir Policijos departamentas. Visų pirma – susitikimo vietoje, jei yra pašalinių žmonių, praeivių, reikia imituoti atsisveikinimą. Tada vairuotojas pamatys, kad ne tik aš, kaip keleivis, jau žinau, kur sėdu, bet ir kitas žmogus.

Kitas dalykas – visada reikia sėsti į galą ir taip bandyti stebėti vairuotojo veiksmus. Reikia turėti servetėlę ir žiebtuvėlį, kad būtų galima sukelti dūmus, tokiu būdu bandant stabdyti patį vairuotoją ir atkreipti kitų dėmesį. Jeigu kyla klausimų ir yra galimybė – reikia išlipti. Jeigu yra galimybė, iškilus grėsmei, – bandyti daužti stiklą ir sprukti.

Bet pirmų pirmiausia reikia žinoti du dalykus. Pirma – reikia būti įsikrovus mobilųjį telefoną. Galiu pasprukti, bet būsiu nepajėgus iškviesti pagalbą, nes mano mobilusis telefonas bus išsikrovęs. Labai rekomenduoju visiems įsirašyti trumpąjį pagalbos numerį 112, nes streso, baimės atveju dažnas pamiršta.

Antras dalykas – reikia stebėti kelią, kur važiuoju nuo pat taško A iki B, kad bėdos atveju tikrai žinočiau koordinates. Ir policija, ir Bendrasis pagalbos centras teigia, kad gauna skambučius arba žinutes ir žmogus sako – aš nežinau, kur esu. Bendrasis pagalbos centras nėra aiškiaregis. Mano atsakomybė – kur aš važiuoju. Reikia stebėti aplinką ir, reikalui esant, informaciją pateikti plačiai.

– Jūs bendradarbiaujate su Bendruoju pagalbos centru. Ketvirtadienį spaudos konferencijoje dalyvavo Vilniaus skyriaus Bendrojo pagalbos centro darbuotojai. Ar jų pagrindinė žinia – kad reikia turėti numerį, žinoti, kur paskambinti ir kur esu?

– Taip. Ir reikia žinoti, kad galima ne tik skambinti, bet ir tuo pačiu numeriu 112 siųsti trumpąją žinutę, nepaisant to, ar yra ryšys, ar jo nėra. Bet žinutė niekada neatstos skambučio. Žinutė turi paklaidą: gali paklysti arba ateiti ne laiku, nes tai priklauso nuo ryšio apkrovos. Ar skambinant, ar siunčiant SMS žinutę, reikia žinoti, kur siųsti pagalbą. Bendrosios pagalbos centras ketvirtadienį spaudos konferencijoje aiškiai pasakė nepasiduoti tokiai madai, stengtis nevažiuoti.

– Kodėl laikotės nuomonės, kad tai – mada, o ne socialiniai aspektų pasekmė: žmonės neturi pinigų, o toks keliavimo būdas kainuoja pigiau?

– Yra dvi medalio pusės. Sutinku, kad taip keliauti pigiau. Kaip projekto vadovas, kreipiausi į Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją. Gavau atsakymą, kad ministerija žada imtis konstruktyvių priemonių, plečiant autobusų infrastruktūrą, nes mes sakėme, kad keliavimą tokiu būdu lemia ne tik pigumas, bet ir nepatogūs autobusų grafikai. Ministerija taip pat įsipareigojo mažinti autobusų kainas ir imtis konstruktyvių veiksmų, kad pritrauktų jaunimą.

Taip, vienas iš aspektų – ne tik mada, bet ir pigumas, bet, jeigu vežėją susirandu socialiniame tinkle, nei keliavimas viešuoju transportu, nei keliavimas tokiu būdu nėra veltui. Galbūt svyruoja kaina, bet visiems mokiniams ir studentams bilietai parduodami už pusę kainos. Turiu istorijų, kur žmonės sumokėjo daugiau, nei būtų sumokėję, jei važiuotų autobusu.

– Kaip suprantu, rengiate paskaitas. Kaip pasirenkate, kur jas skaitote?

– Visų pirma – visose Lietuvos mokyklose. Šiai dienai jau apkeliauti septyni miestai. Plačiausiai paskaitos skaitytos Marijampolėje, kur buvo aplankytos keturios mokyklos ir skaityta po dvi paskaitas. Taip pat neatsilieka ir Plungė, ir Vilnius, ir kiti Lietuvos miestai. Labai nuostabu. Stengiamės paskaitas skaityti kuo plačiau, bet šis projektas visiškai naujas ir šviežias.

Jeigu bus pajamos ir galimybės, projektą planuoju tęsti iki 2020 m., kad būtų apkeliauti visi jaunimo centrai, mokyklos, jaunimo informacijos centrai, kolegijos, vaikų namai, nes vaikų namų vaikai labiausiai pažeidžiami. Planuojame keliauti ten, kur jaunimas, kur mus galės įsileisti, kur galima paskleisti šią žinią.

Taip pat yra viešoji erdvė. Čia galite pasitarnauti jūs, žurnalistai, nes jus girdi visi: ir maži, ir jauni, ir vaikų tėvai. Galbūt tai sukels diskusiją ir namuose. Individuali diskusija – labai džiugi. Kuo aktyviau įsijungs visuomenė, žiniasklaida, tuo greičiau bus pasiektas tikslas.

– Remiatės savanorių pagalba. Ar jų netrūksta?

– Iš tikrųjų projektas „Nebūk naivus“ kviečia, maldaute maldauja savanorius prisijungti prie projekto. Rankų reikia kaip niekada. Šiuo metu Vilniuje turime 75 proc. bendrojo ugdymo mokyklų, kurios nori, kad ši paskaita būtų skaitoma jų įstaigose. Kol kas projekte dalyvauja keturi žmonės visoje Lietuvoje.

Kviečiu jaunimą prisijungti prie mūsų, tapti mūsų projekto dalimi, o aš, kaip vadovas, pasirūpinsiu, kad savanorystė nebūtų tik į vienus vartus. Daug kas galvoja – padėsiu, bet kas man už tai? Mes esame linkę dalytis viskuo, kuo tik galime.

Ačiū Kelių direkcijai, kuri šiam projektui skyrė atšvaitus tiems, kurie važiuoja pakeleivingomis mašinomis, kad jie būtų matomi. Dar viena problema – daug kas neturi atšvaitų, jų nedėvi arba tai daro neteisingai.

Agnė Skamarakaitė, LRT Radijo laida „60 minučių“, LRT.lt

Šaltinis: lrt.lt
Telesfera - įrenginių remonto paslauga skubantiems

Telesfera - įrenginių remonto paslauga skubantiems

Spalio 31d.

Jei Jūsų telefonas, planšetė, kompiuteris, fotoaparatas, dronas ar kitas smulkios elektronikos prietaisas (elektroninė cigaretė, pultelis ir panašiai) sugedo Jums nepalankiausiu metu, o dar ir neturite galimybės jo pristatyti į taisyklą, Jums padės Telesfera komanda! Darbuotojai kaip įmanoma...


Lietuvoje – nauji dviračių takai miestuose ir miesteliuose, sodų bendrijų ir ežerų link

Lietuvoje – nauji dviračių takai miestuose ir miesteliuose, sodų bendrijų ir ežerų link

Rugpjūčio 8d.

Lietuvos miestuose ir miesteliuose – vis daugiau galimybių kasdieniam susisiekimui patogiai naudotis dviračiu. Nauji pėsčiųjų ir dviračių takai, tiesiami arba rekonstruojami panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, jau įrengti 20-yje savivaldybių, dar 27 savivaldybių projektai...


Rekordinė vasara Kauno oro uoste – liepos mėnesį pasiektas didžiausias keleivių skaičius istorijoje

Rekordinė vasara Kauno oro uoste – liepos mėnesį pasiektas didžiausias keleivių skaičius istorijoje

Rugpjūčio 6d.

Kauno oro uostas aviacinę vasarą pažymi vis nauju keleivių srauto rekordu. Liepos mėnesį per Kauno oro vartus keliavo daugiau kaip 114 tūkst. keleivių. Tai 12 tūkst. daugiau nei gegužės mėnesį, kai pirmą kartą buvo pasiektas rekordinis – šešiaženklis keleivių skaičius.


Vilniuje – masinis naktinis važiavimas šviečiančiais riedučiais

Vilniuje – masinis naktinis važiavimas šviečiančiais riedučiais

Rugpjūčio 1d.

Paskutinį liepos mėnesio vakarą sostinėje įvyko masinis naktinis važiavimas šviečiančiais riedučiais, kuris suvienijo šią smagią ir darnią transporto priemonę mėgstančius vilniečius. Darnų judumą mieste skatinančios SĮ „Susisiekimo paslaugos“ organizuotame renginyje drauge su...


„Vilnius Mama Jazz” pradeda skelbti programą

„Vilnius Mama Jazz” pradeda skelbti programą

Rugpjūčio 1d.

Lapkričio 13-17 dienomis vyksiantis festivalis „Vilnius Mama Jazz“ skelbia pirmuosius šių metų programos akcentus: tai yra „The Comet Is Coming“ ir Odedo Tzuro kvartetas.


Vilniaus „G-spot“ reklaminė kampanija nominuota prestižiniuose turizmo apdovanojimuose

Vilniaus „G-spot“ reklaminė kampanija nominuota prestižiniuose turizmo apdovanojimuose

Rugpjūčio 1d.

Praėjusiais metais didelį susidomėjimą užsienyje sukėlusi Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – The G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“) toliau raško vaisius – prestižiniuose tarptautiniuose kelionių ir turizmo apdovanojimuose...


„Kinas po žvaigždėmis“ dovanoja lietuviško kino naktį visam pasauliui: kvies kartu žiūrėti „Riešutų duoną“

„Kinas po žvaigždėmis“ dovanoja lietuviško kino naktį visam pasauliui: kvies kartu žiūrėti „Riešutų duoną“

Rugpjūčio 1d.

Jau dešimtmetį kino po atviru dangumi seansus rengiantis „Kinas po žvaigždėmis“ kartu su Lietuvos kino centru šiais metais pristato ypatingą iniciatyvą – siekį lietuviška kino klasika suvienyti viso pasaulio lietuvius. Rugpjūčio 5 dieną užsienyje ir Lietuvoje įvyks...


Panevėžyje daugės turizmo ženklų

Panevėžyje daugės turizmo ženklų

Liepos 30d.

Panevėžio miesto savivaldybė pasirašė sutartį su Lietuvos verslo paramos agentūra, kuria skiriama daugiau kaip 96,5 tūkst. Eur ES investicijų turizmo informacinės infrastruktūros plėtros projektui. Jį parengė Panevėžio miesto ir rajono savivaldybės.


Laivyba vidaus vandenimis taps paprastesnė

Laivyba vidaus vandenimis taps paprastesnė

Liepos 29d.

Laivyba Lietuvos vidaus vandenimis taps paprastesnė – Susisiekimo ministerijos iniciatyva pakeistas Vidaus vandenų transporto kodeksas, kuris palengvina asmeninių ir pramoginių laivų registravimo bei techninės apžiūros sąlygas, taip pat užtikrina šių procesų skaidrumą.


Lietuvos oro uostų pusmetis: stabilus augimas ir vėl pagerinti rekordai

Lietuvos oro uostų pusmetis: stabilus augimas ir vėl pagerinti rekordai

Liepos 24d.

Lietuvos oro uostams pirmasis 2019 m. pusmetis ir vėl rekordinis. Visi aviaciniai rodikliai, lyginant su iki šiol sėkmingiausiu – 2018 m. tuo pačiu laikotarpiu – augo: aptarnauta daugiau skrydžių, didėjo keleivių ir krypčių skaičius.


Rekordiškai atnaujinamą sostinės viešojo transporto parką papildys dar 50 naujų autobusų

Rekordiškai atnaujinamą sostinės viešojo transporto parką papildys dar 50 naujų autobusų

Liepos 24d.

Šiandien Vilniaus miesto savivaldybės Taryba pritarė tolimesniam viešojo transporto atnaujinimo etapui ir patvirtino UAB „Vilniaus viešasis transportas“ prašymą lizingo būdu įsigyti 50 triašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų MAN Lion‘s City autobusų. Planuojama, jog iki...


Sostinės viešajame transporte – naujovės dviratininkams ir paspirtukininkams

Sostinės viešajame transporte – naujovės dviratininkams ir paspirtukininkams

Liepos 24d.

Vilniuje vis daugėjant darniai keliaujančių miestiečių, nuo rugpjūčio mėn. pradžios viešajame transporte bus galima patogiai vežtis dviračius ir paspirtukus. Dviračiais keliaujantieji juos galės įsinešti į iš viso 50 triašių autobusų, kurie bus pažymėti specialiu dviračio lipduku ir kuriuose bus...


Vilniuje – daugiau vietų, kur galima nemokamai prisipilti vandens

Vilniuje – daugiau vietų, kur galima nemokamai prisipilti vandens

Liepos 15d.

Didžiausia šalyje vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ plečia vandens tiekimo viešosiose erdvėse paslaugą ir sostinės centre atidarė 5 stacionarias lauko gertuves.


Lietuvos oro uostai prieš 5 metus ir dabar: beveik dvigubai daugiau keleivių, skrydžių ir kelionių krypčių

Lietuvos oro uostai prieš 5 metus ir dabar: beveik dvigubai daugiau keleivių, skrydžių ir kelionių krypčių

Liepos 11d.

Šią liepą Lietuvos oro uostai skaičiuoja penkerius metus nuo Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartų sujungimo. Baigusi ydingos vidinės konkurencijos etapą ir tapusi oro uostų tinklu, siūlančiu patrauklias bendradarbiavimo sąlygas oro vežėjams, įmonė išaugino ir savo aviacinės veiklos rezultatus....


Oro balionų šventei koją kiša oro sąlygos

Oro balionų šventei koją kiša oro sąlygos

Liepos 5d.

Krituliai, neprognozuojamas vėjas ir žemi debesys – pagrindinės priežastys, keičiančios oro balionų šventės „Kaunas auga 2019“ programą. Ketvirtadienį vakare turėję pakilti pirmieji margaspalviai kupolai dangaus nepasiekė. Šįryt balionų kilimas taip pat buvo atšauktas. Ar šį...


Į Kauno paplūdimius grįžta bibliotekos po atviru dangumi

Į Kauno paplūdimius grįžta bibliotekos po atviru dangumi

Birželio 13d.

Vasariškiems karščiams nesitraukiant, paplūdimiai tampa patraukliausia miesto vieta. Kauno Vinco Kudirkos viešoji biblioteka kviečia Kauno Lampėdžių ir Panemunės paplūdimiuose poilsiaujančius žmones leisti laisvalaikį su knyga. Tai padaryti labai paprasta – knygas galima skolintis iš...


„Kautra“ traukiasi iš maršrutinių taksi verslo

„Kautra“ traukiasi iš maršrutinių taksi verslo

Birželio 5d.

Nuo liepos 1 dienos Kaune nebeliks maršrutinių taksi. Bendrovei „Kautra“ pranešus apie nuostolingos veiklos nutraukimą, miestas pasiruošė maršrutinių taksi pakeitimui mažais ir dideliais autobusais. Į juos persėdę kauniečiai keliauti po miestą galės kur kas pigiau.


Rusnės estakada: prasidės parengiamieji darbai, numatytas Nemuno deltos kraštovaizdžio saugojimas

Rusnės estakada: prasidės parengiamieji darbai, numatytas Nemuno deltos kraštovaizdžio saugojimas

Kovo 2d.

Kelyje Šilutė–Rusnė artimiausiu metu prasidės parengiamieji darbai užliejamo kelio ruožui rekonstruoti ir estakadai statyti. Pirmiausia numatytame rekonstruoti ruože turės būti iškirsti kelkraščiuose ir ant kelio pylimo augantys medžiai, kurie trukdytų atlikti darbus. Jau 2019 m., iki...

www.gradiali.com

www.gradiali.com

Viskas Jūsų sveikatai ir kokybiškam poilsui Palangoje ir Anykščiuose.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Užsisakykite KELIONIUKLUBAS.LT savaitraštį!