Sausio 18d. Penktadienis

Fitnio riedučių pasirinkimas

2012 Rugpjūčio 29d.
Peržiūrų skaičius: 12236
Fitnio riedučių pasirinkimas

Į ką pirmiausiai reiktų atkreipti dėmesį, renkantis fitnio riedučius? Žinoma, į jų patogumą.
Jeigu galvojate, kad žinomas riedučių gamintojo vardas bei graži jų išvaizda yra svarbiausia, o į likę dalykai - tik neesminės smulkmenos, klystate. Šiame straipsnelyje pabandykime išsirinkti riedučius kartu.

Pradėkime nuo bato tipo.

Batų tipai

Kietas batas. Dar visai neseniai toks bato tipas buvo labiausiai paplitęs. Konstrukcija: standus išorinis kevalas ir jame įtaisytas minkštas vidinis batas. Šiandiena pirmaujantys riedučių gamintojai yra pasiekę šios, klasikine tapusios, bato konstrukcijos tobulinimo viršūnę.

Privalumai: gerai užfiksuota kojos padėtis, gera ventiliacija (fitnio ir poilsiniuose riedučiuose), išorinis kevalas atsparus smūgiams ir dilimui, vidinis batas, neretai, išimamas ir skalbiamas. Kai kurie modeliai net numato trumpo pasivaikščiojimo su vidiniu batu galimybę. Tai labai patogu tose vietose, kur uždrausta važinėtis riedučiais, pavyzdžiui, parduotuvėje.

Trūkumai: gana sunki konstrukcija, išorinis batas nevisada prisitaiko prie jūsų kojos anatominių linijų ir gali ją spausti.

Minkštas batas. Šiek tiek vėliau dizainerių galvose gimė minkšto bato idėja ir gamintojai pamažu ėmė keisti kieto bato konstrukciją naująja. Konstrukcija: viengubas, nenuimamas, pagamintas iš standaus audinio, odos ar jos pakaitalų, batas. Šio tipo riedučiuose šoninį kojos palaikymą užtikrina išorinis plastikinis įtvaras, arba vidiniai standumo elementai, kurie, taip pat, gaminami iš plastmasės. Šio bato konstrukcija bei technologijos nuolatos yra tobulinamos, ir jau šiandien gaminami modeliai, kurie atitinka pačius griežčiausius profesionalių riedutininkų reikalavimus.

Privalumai: gražiai atrodanti, lengva konstrukcija, padidintas vidinis komfortas, puiki kojos ventiliacija.

Trūkumai: riedučių valymo (skalbimo) nepatogumai, nes dažnai batas neardomai sujungiamas su rėmu, kartais - nepakankamas kojos šoninis fiksavimas.

Kombinuotas batas.  Konstrukcija: kietas, pusiau atviras ir atsparus išdilimams plastikinis apvalkalas ir patogus vidinis batas. Tobulintojų nuomone tokia konstrukcija apjungia tradicinės konstrukcijos privalumus (gerą šoninį kojos padėties fiksavimą, atsparumą smūgiams, vidinio bato skalbimo galimybę) ir minkšto bato konstrukcijos privalumus (gražią išvaizdą ir gerą ventiliaciją).

Riedučiai su nuimamu rėmu. Paprastai šie riedučiai susideda iš dviejų dalių: aukšto sportinio batelio su auliukais ir prie jo pritvirtinamo rėmo.

Privalumai: nuėmus rėmą galima vaikščioti kaip įprastais sportiniais bateliais.

Trūkumai: rėmo tvirtinimo prie pado konstrukcija mažina riedučių patikimumą, sportiniai bateliai, vis tik, yra per daug standūs, kad būtų patogu jais vaikščioti. Tokių riedučių kaina dažnai būna gerokai aukštesnė už aukščiau išvardintų.

Prieš matuodamiesi riedučius, atkreipkite dėmesį į labai svarbias konstrukcijos detales:

Spynos ar raišteliai?

Paprastai riedučiai turi vieną spyną viršutinėje standaus įtvaro dalyje, o pėda gali būti tvirtinama keliomis spynomis arba raišteliais.

Spyna – mechaninis užsegimas su rankenėle. Vienintelis spynos privalumas, lyginant su raišteliais - ją galima greitai ir patogiai užsegti. Kai kurie riedučiai turi spynas su "atmintimi" – vieną kartą nustačius užspaudimo jėgą, kitą kartą užsegant nebereikia jos reguliuoti. Ar jums patikusių riedučių spynos turi tokią gudrybę, privalo žinoti pardavėjas, jei jis ne pirma dieną dirba.


Raišteliai, kitaip nei spynos, daug tolygiau suveržia batą įvairiose jo vietose ir taip suveržtame bate kojai yra žymiai patogiau. Raišteliai dažniausiai yra patikimesni nei spynos. Kaip tik dėl jų patikimumo agresyvieji ir šiuolaikiniai ritulio riedučiai gaminami tik su raišteliais.  Raišteliai turi trūkumą: jų suvarstymas ir užveržimas dažnai užtrunka. Ši trūkumą riedučių tobulintojai bando šalinti kurdami greito raištelių užvarstymo (quick lace) sistemas.

Vėdinimas

Tai sunkiausiai įvertinama riedučių charakteristika. Vien apžiūrėti riedučius neužteks. Juk kiaurymių plastikiniame bate kiekis dar negarantuoja, kad vėdinimas bus geras - vidinio bato medžiaga gali būti nepakankamai pralaidi orui, o ir pačios kiaurymės gali būti nesėkmingai išdėstytos. Visada ypatinga dėmesį reikia atkreipti į medžiagą, iš kurios pasiūta priekinė vidinio bato ar minkštojo bato dalis. Šį medžiaga privalo turėti tinklinę struktūra. Dar geresnis būdas sužinoti patikusio riedučių modelio vėdinimo savybę – pasidomėti tokį modelį turinčių riedutininkų. Jų patirtis gali stipriai nulemti jūsų pasirinkimą.

Matavimasis

Galiausiai, įvertinus visus už ir prieš, galima pradėti riedučius matuotis. Kojai turi būti patogu. Kojų pirštai neturėtų remtis į bato galą. Tai pat jais nevažinėsite per žiemos speigus, t.y. apsiavę vilnonę kojinę, todėl rinktis 2-3 numeriais didesnius už kasdien nešiojamų batų dydį tikrai neverta.

Ypatingai kruopščiai reikia matuotis minkšto bato riedučius. Jų batas turi labai glaudžiai apgaubti koją. Paprašykite pardavėjo, kad padėtų užsidėti bei užsegti riedučius, nes ne visada iš karto pavyksta suprasti, kaip teisingai užsegti sagtis, užveržti raištelius, kokia tvarka tai geriausia daryti. Nepriklausomai nuo tvirtinimo tipo (spynos ar raišteliai), riedučių batą reikia užveržti pakankamai stipriai – koja bate neturi judėti, bet ne per stipriai – jos neturi spausti. Tik perkant agresyviuosius riedučius batas būtinai turėtų būti puse dydžio ar dydžiu didesnis, nei jūsų įprasta avalynė – nusileidus po šuolio koja truputi susiploja, todėl priekyje jai reikia šiek tiek laisvos vietos.

Šoninė fiksacija

Pabandykite įvertinti riedučių šoninę fiksaciją. Atsistokite ant vienos kojos, ir visu svoriu spauskite išorinę (ar vidinę) riedučio pusę – stenkitės riedutį nuversti i šoną nenuvirsdami patys. Kuo didesnį riedučio bato pasipriešinimą jausite, tuo geresnė šoninė fiksacija - lengviau seksis manevruoti riedant dideliu greičiu, ar atlikti techniškai sudėtingus triukus. Jeigu tokio bandymo metu jums pavyko riedutį lengvai ar dideliu kampu nuversti, reiškia, jo šoninė fiksacija yra nepakankama ir jums reikia matuotis kito modelio riedučius.

Įsitikinkite, kad riedučiais jums yra patogūs

Riedučiai, kaip ir rūbai, gaminami įvairių dydžių bei formų ir turi skirtingas konstrukcijas. Vienų vidinis batas būna paprastas ir plonas, kitų  - turintis įvairių papildomų elementų. Šiuos skirtumus galite pamatyti lygindami skirtingų modelių vidinius batus. Prieš matuodamiesi, išimkite vidinį batą ir atidžiai jį apžiūrėkite. Jis turi būti anatomiškai taisyklingos formos ir kokybiškai pasiūtas, o svarbiausia - gerai priglustų prie kojos.

Jei tik įmanoma, pasivažinėkite riedučiais parduotuvėje. Pabandykite per tas kelias minutes suprasti, ar kojoms patogu, o jei ne – bandykite čia pat išsiaiškinti, kodėl. Atminkite, jei po 5 minučių pasivažinėjimo riedučiais jaučiate kokį nors nepatogumą, būkite tikri, tie nepatogumai neišnyks, o tik sustipres ir taps nepakenčiamais pasivažinėjus valandą – dvi. Tiesa, paskutiniu metu kai kurių gamintojų vidiniai batai yra labai minkšti ir dėl to susidaro pirmasis įspūdis, kad riedutis spaudžia koją. Tik po tam tikro laiko šitoks batas prisitaiko prie kojos formos ir nemalonūs pojūčiai išnyksta. Ar jūsų pasirinkto modelio riedučių batas geba prisitaikyti, privalo žinoti pardavėjas. Jei visgi tikrai jaučiate didelį diskomfortą – rinkitės kitus riedučius.

Kitos riedučių dalys

Visgi kitos riedučių dalys irgi yra pakankamai svarbios ir sudaro nemažą riedučių kainos dalį. Įsitikinkite, jog jūsų pasirinktuose riedučiuose sumontuoti ABEC markės, o ne kažkokie "kinietiški" guoliai, kad įvorės yra metalinės. Ratukai beveik visada yra kokybiški, todėl apie juos negalvokite. Neverta iš karto pirkti papildomą ratukų komplektą. Kai ateis laikas juos pakeisti, jau žinosite, kokių naujų ratukų jums norisi ar reikia.

Straipsnio autorius: Evaldas Norvaiša

Šaltinis: www.riedėk.lt

Žvejyba jūroje: ką planuojantiems svarbu žinoti VIDEO

Žvejyba jūroje: ką planuojantiems svarbu žinoti VIDEO

Žvejyba Jūroje - tai išmanymo, jėgos ir tinkamos įrangos reikalaujanti žvejyba. Taigi nuo ko pradėti? Ką reikia turėti? Ką būtina žinoti norint žvejoti Jūroje pasakoja Žvejys LT vadovas Marius Kėsas.


Skrydis oro balionu

Skrydis oro balionu

Karšto oro baliono paruošimas skrydžiui paprastai užtrunka 20-30 minučių. Iš pradžių kupolas pripučiamas šalto oro ventiliatoriais. Kai kupolas pakankamai išsipučia, pilotas pradeda šildyti orą degikliais, oras įšyla ir pakelia kupolą nuo žemės....


Kaip išsirinkti dviratį?

Kaip išsirinkti dviratį?

Pirmiausia reikia aplankyti specializuotas dviračių parduotuves, ne universalinę parduotuvę, ar galanterijos prekių, kuriose parduodami kokie – tai dviračiai. Pirmojo apsilankymo tikslas – gauti konsultaciją, kurią galanterijos...


Apie valtis

Apie valtis

Pristatome Jums daugiafunkcianalias pripučiamas valtis iš ypatingai patvaraus bei ilgaamžiško armuoto audinio.


Krautuvėlių išlikimo receptas – išskirtinė kokybė

Krautuvėlių išlikimo receptas – išskirtinė kokybė

Vilniaus senamiestyje nedrąsiai tęsiasi mažų krautuvėlių plėtra – jau atidaryta šeimos šviežių ir rūkytų žuvų parduotuvė, daržovinė, tačiau vis dar niekas nedrįsta investuoti į mėsines ar sūrines.


Lietuvos alpinistai įveikė aukščiausias Amerikos uolas

Lietuvos alpinistai įveikė aukščiausias Amerikos uolas

Lietuviai įveikė aukščiausias ir sudėtingiausias Š. ir P. Amerikos uolas. Tai pirma tokios trukmės ir sudėtingumo ekspedicija Lietuvos alpinizmo istorijoje. Projektą „Vertikalus gyvenimas“ vykdantys „Montis Magia“ alpinistų...


Kokią palapinę pirkti ?! Palapinės pasirinkimas

Kokią palapinę pirkti ?! Palapinės pasirinkimas

Atėjus vasarai, nemažai lietuvaičių patraukia į gamtą: plaukia baidarėmis, važiuoja prie ežerų ar prie jūros į kempingus. Vienas iš pagrindinių daiktų tokiam poilsiui yra palapinė. Palapinių pasirinkimas parduotuvėse yra be galo didelis ir...


Saulės energija varomas laivas apiplaukė pasaulį

Saulės energija varomas laivas apiplaukė pasaulį

31 metro ilgio katamaranas „MS Turanor PlanetSolar“ penktadienį prisišvartavo Monake po daugiau kaip 19 mėnesių trukusios kelionės. Laivas buvo pastatytas Kylyje. Reisą jis pradėjo 2010 metų rugsėjo 27-ąją. Katamaranas įveikė apie 60...

www.gradiali.com

www.gradiali.com

Viskas Jūsų sveikatai ir kokybiškam poilsui Palangoje ir Anykščiuose.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Užsisakykite KELIONIUKLUBAS.LT savaitraštį!