Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
  • Naujienos

Augantys keleivių srautai bei poreikiai skatina nuolatinį Vilniaus oro uosto atsinaujinimą

Vilniaus oro uostas

Šiuo metu Vilniaus oro uoste statomas naujas išvykimo terminalas yra tik dalis iš nuolat oro uoste vykstančių reikšmingų pokyčių. Vilniaus oro uostas pastaruoju metu nemažai investavo: atnaujintas kilimo ir tūpimo takas, peronas, žiburių ir triukšmo monitoringo sistemos, rekonstruoti esami ir nutiesti nauji riedėjimo takai.  Pasak specialistų, oro uosto infrastruktūros atnaujinimas yra būtinas ne tik dėl keleivių saugumo, bet ir norint išlikti konkurencingiems dinamiškoje oro uostų rinkoje.

„Oro uosto infrastruktūros atnaujinimas dažniausiai priklauso nuo jos naudojimo intensyvumo, taip pat atsižvelgiant į atvykstančius orlaivius bei jų svorį. Norėdami  užtikrinti tinkamą Vilniaus oro uosto veiklą, turime nuolat vykdyti aerodromo infrastruktūros priežiūrą ir plėtrą. Didesnės apimties darbai aerodrome – rekonstrukcijos, kapitaliniai remontai oro uostuose yra planuojami apie 15 metų nuo infrastruktūros sukūrimo, dėl to gali susidaryti įspūdis, kad atnaujinimas vyksta nuolat“, – komentuoja Lietuvos oro uostų Operacijų ir plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas.

Rekonstruotas senas takas

Pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų veiksmų programos įgyvendinimo priemonę „Aplinkosaugos ir skrydžių saugos tobulinimas tarptautiniuose oro uostuose“, Vilniaus oro uosto buvo atlikta nemažai rekonstrukcijos darbų, iš dalies finansuotų ES struktūrinių fondų lėšomis.

„Keturi įgyvendinti projektai buvo kompleksiškai susiję su Vilniaus oro uosto aerodromo programa, kurios tikslas buvo ne tik pagerinti skrydžių ir manevravimo saugą, išplėsti infrastruktūrą, bet ir sumažinti oro bei triukšmo taršą sutrumpinant orlaivių riedėjimo laiką“, – sako A. Dūmanas.

Vienas iš tuo metu atliktų darbų – orlaivių kilimo ir tūpimo tako bei signalinės žiburių sistemos rekonstravimas. Pasak pašnekovo, 1958 metais įrengtas orlaivių kilimo ir tūpimo takas paskutinį kartą buvo rekonstruotas prieš daugiau nei 20 metų, tad atnaujinimo darbai buvo neišvengiami. Rekonstrukcijos metu įrengto kilimo ir tūpimo tako dangų plotas siekė 172,31 tūkstančius kv. metrų, patiesta net 95,63 km pirminių grandinių kabelių.

Taip pat buvo įrengtas naujas riedėjimo takas Z ir atlikta F tako rekonstrukcija, praplėstas šiaurinis peronas. Pokyčiai teigiamai vertinami ir į Vilniaus oro uostą atskrendančių lėktuvų pilotų bei čia paslaugas teikiančių oro vežėjų.

„Išplėtus šiaurinį peroną, aviakompanijoms atsirado daugiau galimybių parkuoti orlaivius arčiau terminalo bei arčiau riedėjimo takų sistemos, tai leidžia optimaliau suderinti visas operacijas. Po riedėjimo tako Z įrengimo bei riedėjimo tako F pratęsimo pilotams manevravimo laukas yra apčiuopiamai pagerintas, daroma mažiau posūkių orlaiviams riedant“, – vardina A. Dūmanas.

Mažiau triukšmo – daugiau komforto

Nors, pašnekovo teigimu, saugumo užtikrinimą dažniausiai laikome savaime suprantamu dalyku, įgyvendintų pokyčių privalumus gali įvertinti ir Vilniaus oro uostą pasirinkę keleiviai.

„Dauguma ES fondų finansuotų projektų skirti skrydžių saugos gerinimui. Tai yra aspektai, kurie užtikrina saugą ir didžiausias privalumas, kad keleiviai to „nepajaustų“. Ką keleiviai galėjo pastebėti po Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos projektų, tai sutrumpėjusius orlaivių riedėjimo maršrutus nuo nusileidimo iki stovėjimo vietos ir atgal bei, dažnu atveju, greitesnį patekimą į terminalą ir iš terminalo į orlaivius“, – sako Lietuvos oro uostų Operacijų ir plėtros departamento vadovas.

Ne ką mažiau dėmesio skiriama ir šalia oro uosto gyvenančių žmonių komfortui – oro uosto apylinkėse yra matuojamas triukšmo lygis, imamasi priemonių taršai mažinti. 

2019 m. modernizuota Vilniaus oro uosto triukšmo monitoringo sistema, kuri leidžia ne tik nepertraukiamai matuoti triukšmo lygį, kaupti ir analizuoti duomenis, stebėti orlaivių faktinius maršrutus, prognozuoti triukšmo lygį, tačiau ir griežčiau kontroliuoti orlaivių išvykimų maršrutus virš gyvenamųjų teritorijų. 

„Triukšmo monitoringo sistema leidžia įvertinti, ar išvykstantis orlaivis, kylantis į miesto pusę, laikosi atitinkamo maršruto bei aukščio reikalavimų, t. y. jis turi kuo greičiau pasiekti reikiamą aukštį ir po to atlikti posūkį vakarų kryptimi. Tokiu būdu mažinamas triukšmas virš miesto gyventojams“, – teigia A. Dūmanas.

Be to, oro ir triukšmo mažėjimui teigiamos įtakos turėjo ir optimizuota infrastruktūra – trumpiau riedėjimo takuose užtrunkantys orlaiviai naudoja mažiau degalų ir išskiria mažesnį teršalų kiekį, taip pat trumpiau skleidžiamas variklių triukšmas.

Tikslas – nulinės CO₂ emisijos

Šiuo metu Vilniaus oro uoste vykdomas iš dalies ES fondų lėšomis finansuojamas projektas „Naujų dirvožemio ir gruntinių vandenų taršos prevencijai skirtų valymo įrenginių įrengimas, ledo tirpdymo medžiagų tvarkymo gerinimas ir atliekų surinkimo stebėjimo sistemos įrengimas“, kurio tikslas – pagerinti skrydžių saugą ir sumažinti neigiamą poveikį aplinkai.

„Jau įrengtos nuledinimo aikštelės su būtinąja infrastruktūra, šiemet turėtume pradėti antrąjį projekto etapą – įrengti paviršinių nuotekų valyklą. Užbaigus šį projektą po orlaivių nuledinimo procedūrų surinktos nuotekos bus apdorojamos nuotekų valykloje, taip mažinant neigiamą poveikį aplinkai“, – sako pašnekovas.

Jo teigimu, viena iš Lietuvos oro uostų strateginių krypčių yra aplinkai neutralūs oro uostai iki 2030 metų. Šiam tikslui pasiekti planuojamos tokios priemonės, kaip oro uosto teritorijoje įrengiamos elektros krovimo stotelės, kurios aprūpintų aerodromo teritorijoje važinėjančias transporto priemones, taip pat saulės elektrinių parkai. Svarstoma įsigyti ir nutolusias vėjo jėgaines.

„Džiugu, kad prie reikšmingų pokyčių iš esmės transformuoti oro uostų daromą poveikį aplinkai bei žmonėms prisideda ir ES fondai, kurie stipriai fokusuojasi į atsinaujinančių šaltinių bei tvarių sprendimų įgyvendinimą“, – priduria A. Dūmanas.

Kiti įrašai
Indijos vandenyno pakrante
View Post

Iš Vilniaus į Keniją bus galima nuskristi be persėdimų

Finnair
View Post

„Finnair“ žiemos sezone siūlys dažnesnius skrydžius tarp Vilniaus ir Helsinkio

Vilniaus oro uostas
View Post

Inovacijos ateina į Vilniaus oro uostą – kokie patogumai lauks keleivių naujajame išvykimo terminale ir aplink?

Emigrantai kelionė namo
View Post

Sklandesniam grįžimui į Lietuvą emigrantams pataria pasirūpinti keliais dalykais

GPU irenginiai VNO
View Post

Europos Komisija skyrė paramą Lietuvos oro uostams ir Rygos oro uostui: bus plėtojami modernūs elektros energijos projektai, kurie mažins poveikį aplinkai

Atostogų pabaiga stresas
View Post

Atostogų sezono pabaiga: kaip neiššvaistyti gerų emocijų ir į darbus grįžti be streso?

Oro balionai skraidymas
View Post

Pakoreguota karšto oro balionų skrydžių tvarka: pilotai ir „Oro navigacija“ vadovausis vienodais vėjo duomenimis

SAUgoma ir TAU
View Post

Mobili programėlė „SAUgoma ir TAU“ – patogesnėms ir tvaresnėms kelionėms po saugomas teritorijas

Kelionės nerimas
View Post

Didžiausią nerimą keliautojams kelia skrydžiai lėktuvu, ligos ir traumos

NAUJIENOS

Dviračių takų plėtra

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Avion Express

„Avion Express“ išplėtė orlaivių parką iki 50-ties lėktuvų

Atostogos kartu ar atskirai

Atostogos kartu ar atskirai: geriausiai pailsime su artimaisiais

Nida festivalis Red Bull 211

Nidoje – renginių maratonas: elektroninės muzikos festivalį keičia sporto fiesta

Funsalio turgus

Ruošiatės keliauti į Madeirą? 6 unikalūs suvenyrai, kuriuos norėsis vežti ne tik artimiesiems, bet ir sau

4 patarimai padėsiantys greičiau pereiti patikrą oro uoste

4 patarimai padėsiantys greičiau pereiti patikrą oro uoste

PATARIMAI

Riebalus deginantys produktai

Dantų kanalų gydymas

Profesionalus dantų kanalų gydymas

Kaip išsirinkti palapinę

Svarbiausios kosmetikos priemonės, kurias būtina pasiimti keliaujant

Kaip apsisaugoti nuo maliarijos išvykstant?

Ką vertėtų žinoti keliaujantiems lėktuvu

PARTNERIO TURINYS

Kaip elgiasi gyvūnai kelionės metu

Telefono remontas karantino metu

Studijos užsienyje: išvykite pasitikėdami savo kalbinėmis žiniomis

Planšečių taisymas Vilniuje

MANFROTTO trikojai puikioms akimirkoms įamžinti.

Aktyvus laisvalaikis su dviračiu

LAISVALAIKIS

Amatų skveras

Naujamiestyje atverta nauja viešoji erdvė – Amatų skveras

Geriausi uodų atbaidymo būdai

renginiai

Festivalis SPOT skelbia programą, kurioje – estetiški žaidimai sporto aikštyne, šokio spektaklis Lukiškių aikštėje

Restoranų lėkštėse GMO – jau norma?

Mokslininkai išsiaiškino, kaip priversti žmones mažiau valgyti

Tech Spa Terasa

Druskininkuose nauja koncertų erdvė -Tech Spa Terasa!

Karolina
Kelioniuklubas.lt
  • Reklama
  • Kontaktai
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / automedia.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt /  motinyste.lt
Partneriai:  Automobilių nuoma / Bikko.lt

Input your search keywords and press Enter.