Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
Kelioniuklubas.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Partnerio turinys
  • Patarimai
  • Laisvalaikis
    • Žvejyba
    • Video
  • Kelionės
  • Naujienos

Ne stebuklas, bet veikia: Kauno pėsčiųjų perėjos tapo saugesnės

Kaune jau kelerius metus naudojamas specialus kelio ženklinimas – vadinamieji rombai – duoda rezultatų. Pasitelkta Japonijos patirtis leido sumažinti skaudžių nelaimių skaičių ties pėsčiųjų perėjomis apie 40 procentų. Šia eismo saugumo naujove jau domisi ir kitos šalies savivaldybės.

Skaičiai kalba patys už save

Glaudžius ryšius su Tekančios Saulės šalimi palaikantis Kauno miestas iš japonų perėmė vieną veiksmingesnių priemonių eismo saugumui užtikrinti. Miesto gatvėse, artėjant prie pėsčiųjų perėjų, jau kuris laikas vairuotojų dėmesį atkreipia masyvūs rombo formos ženklai.

„Japonija ir kitos išsivysčiusios šalys daugelį metų naudoja panašius įspėjamuosius ženklus. Šią praktiką sėkmingai pritaikė ir Kaunas. Tai, jog naujovė pasiteisino, rodo ir policijos duomenys. Miesto pareiga užtikrinti, kad būtų maksimaliai saugoma kiekvieno žmogaus sveikata ir gyvybė. Sunku suprasti kartais iš šalies pasigirstančią kritiką apie šią idėją, kai skaičiai aiškiai rodo, jog tai duoda teigiamą efektą“, – kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Policijos statistika rodo, kad kelininkams paženklinus Kauno gatves rombo formos simboliais, šiemet iki lapkričio vidurio pėsčiųjų perėjose užfiksuoti 49 eismo įvykiai, kuomet nukentėjo žmonės. Praėjusiais metais per identišką laikotarpį jų suskaičiuota 54.

Tuo metu 2016 metais per vienuolika su puse mėnesio Kauno pėsčiųjų perėjose užfiksuoti 82 įskaitiniai eismo įvykiai, o 2017 m. šis skaičius dar labiau augo – iki 86. Nemažėjant eismo nelaimių, būtent 2018 m. imta taikyti kitose pasaulio šalyse pasiteisinusią netradicinę priemonę.

Iškart po to atitinkamai ėmė mažėti ir sužeistųjų skaičius – nuo 84 žmonių užpernai iki 48 nukentėjusiųjų šiemet.

Eksperimentas tęsis toliau

Pasak Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Pauliaus Kero, beveik du metus trunkantis eksperimentas – akivaizdžiai pasiteisino. Šiuo metu tokie įspėjamieji ženklai įrengti prieš visas techninius parametrus atitinkančias pėsčiųjų perėjas, todėl kol kas daugiau jų „piešti“ gatvėse nenumatoma.

Kauno miesto savivaldybė nusiteikusi ir toliau uoliai stebėti situaciją ir vertinti statistinius duomenis, kad prireikus galėtų operatyviai imtis reikiamų priemonių.

„Natūralu, jog Kaune kardinaliai pagerėjus gatvių būklei, vairuotojai nevengia smarkiau paspausti greičio pedalo, o tai sukelia naujus iššūkius. Įspėjamieji ženklai – dar viena priemonė, skirta užtikrinti eismo dalyvių saugumą. Šiuo atveju skaičiai yra mūsų pusėje. Esame pasirengę gerąja patirtimi pasidalinti su kitais. Juolab kad tikrai sulaukiame nemenko dėmesio iš įvairių šalies miestų ir miestelių“, – optimizmo neslėpė P. Keras.

Ir vairuotojams, ir pėstiesiems

Eismo organizavimo specialistai primena, kad rombo formos ženklai turi dvejopą reikšmę. Visų pirma, jie skirti atkreipti vairuotojų dėmesį, jog šie artėja prie pėsčiųjų perėjos. Be to, pėstysis gali įvertinti atvažiuojančio automobilio greitį ir galimą jo stabdymo laiką.

Ženklai įrengiami iki pėsčiųjų perėjos likus 30 ir 15 metrų.

„30 metrų – būtent toks atstumas reikalingas, kad vairuotojas sureaguotų ir spėtų sustabdyti automobilį. Žinoma, jeigu neviršija leistino greičio. Pėstieji taip pat turėtų atkreipti dėmesį. Matant, kad automobilis pravažiavo „rombą“ nesulėtinęs greičio, reikia įvertinti, jog toks vairuotojas greičiausiai nespės sustoti laiku“, – aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Rezultatyvūs pokyčiai

Prie gerėjančios eismo įvykių statistikos prisideda ne vien rombai. Per paskutinius kelerius metus daugiau kaip 400 pėsčiųjų perėjų Kaune įrengtas kryptinis LED apšvietimas. Dar ties 12 pėsčiųjų perėjų įdiegta išmanioji LED signalizacija, informuojanti vairuotojus apie artėjančius pėsčiuosius. Daugiau kaip 2 eismo juostas kertančiose perėjose įrengta per šimtą pėsčiųjų saugumo salelių.

Per dvejus metus Kaune rekonstruota bei įrengta virš 40 šviesoforais reguliuojamų sankryžų bei pėsčiųjų perėjų. Aštuoniose vietose veikia greičio matuokliai. Nuolat analizuojant avaringumo situaciją, iki šios dienos panaikinta apie 100 „juodųjų dėmių“, t. y. vietų, kuriose nuolat eismo įvykiuose būdavo sužalojami žmonės.

Statistika rodo, kad beveik trečdalis visų tragiškai pasibaigusių eismo nelaimių Lietuvoje įvyksta būtent pėsčiųjų perėjose.

 

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Kiti įrašai
Lietuvos oro uostai
View Post

Lietuvos oro uostuose startuos aviacijos vasaros sezonas 2023: keleiviams siūlys skristi daugiau nei 80 krypčių

Bagažo sistema Vilniaus oro uostas
View Post

Inovacijos Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale: planuojama moderniausia regione registruoto bagažo valdymo ir patikros sistema

Kelionės vaistai
View Post

Atmintinė keliautojams: kokiais vaistais pasirūpinti ir kokius darbus atlikti iš anksto?

Tiesioginiai skrydžiai į Turkiją
View Post

Po ilgesnės nei 10 metų pertraukos Kauną su Turkija vasaros atostogų metu tiesiogiai sujungs vienintelis kelionių organizatorius

Lietuvos oro uostai srautai
View Post

Aviacija atsigauna sparčiau nei tikėtasi: vasarį Lietuvos oro uostuose pavyko atstatyti 90 proc. keleivių srauto

Turkija kelionės
View Post

Kelionių sektoriaus atstovai apie turizmo sezoną Turkijoje: viešbučiai laukia keliautojų

Sveikatingumo takas
View Post

Dvarčionių bendruomenė šiltąjį sezoną vilniečius kvies atrasti atkurtą sveikatingumo taką „Šeimų judesio pušynas“

Avia solutions group
View Post

„Avia Solutions Group“ tapo Airijoje registruota bendrove

wizz air
View Post

Wizz Air visus norinčius kviečia kurti lėktuvo apipavidalinimo dizainą

NAUJIENOS

paroda

Lietuvos nacionalinis muziejus pradeda Vilniaus 700 metų jubiliejaus minėjimą: paroda apie vilniečius – gimusius ir prigijusius

kelionės Lietuvoje

„Keliauk Lietuvoje“ tyrimas atskleidė turistinių objektų infrastruktūros trūkumus

kilpinės trasos

Pasivaikščiojimams žiemą – naujos kilpinės trasos 100 kilometrų take

mados savaitė Klaipėdoje

Prasideda „Mados savaitė Klaipėdoje“ ir kviečia klajoti po renginius!

festivalis biržuose

Į legendų muzikos festivalį Biržuose atvyksta net 4 pasaulinio garso atlikėjai

galerijos

Galerijos ir muziejai seka užsienio pavyzdžiais: vis daugiau interaktyvumo ir net pamokos vaikams

PATARIMAI

Etiketo pamokėlės viešint Ispanijoje: kaip elgtis ir ko vengti?

Paplūdimyje išsausintoms pėdoms – kaukės ir masažai

Kaip išsirinkti snieglentę?

Ką reikia žinoti norint su savimi pasiimti keturkojį draugą

Atostogos: kaip per jas pailsėti?

Kaip tinkamai elgtis Kinijoje?

PARTNERIO TURINYS

Kaip elgiasi gyvūnai kelionės metu

Patogus poilsis gamtoje – misija įmanoma!

Skubus fototechnikos taisymas Vilniuje

Telefono remontas karantino metu

MANFROTTO trikojai puikioms akimirkoms įamžinti.

Planšečių taisymas Vilniuje

LAISVALAIKIS

Kaunas kultūros sostinė

Kauno mitinio žvėries pasirodymas vainikavo vieną svarbiausių KEKS renginių

Ruošiamės stovyklauti: svarbiausi patarimai ir gudrybės

Kultūros naktis

„Kultūros naktis 2022“ renginių programa

Skrydis oro balionu

Ruošiamės sėjai – nuo ko pradėti, kokią žemę rinktis, daigyklą

Restoranų lankytojai: norime žinoti, ką valgome

Karolina
Kelioniuklubas.lt
  • Reklama
  • Kontaktai
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / automedia.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Automobilių nuoma / Bikko.lt

Input your search keywords and press Enter.